друштвене науке

Друштвене науке


  ЕТШ "Никола Тесла", први пут од свог формирања добила је учионицу у којој је формиран кабинет за друштвене науке. Кабинет је опремљен рачунаром и пројектором, у њему се на савременији начин држе часови: социологије, Устава и права грађана, историје, веронауке и грађанског васпитањa. На овим часовима поред ПП презуентације наставници користе документарне филмове који покривају предвиђен план и програм предмета, самим тим часови постају интересантнији за ученике.
Наши ученици су учествовали су у разним ванаставним активностима.

СЛОБОДНА ЗОНА у средњим школама-употреба филмa у настави

  Пројекат који је настао 2006. године у сарадњи са културним центром РЕХ . Циљ је био да се на популаран начин промовишу људска права и слободе младима. Написана су три приручника, а уз сваки приручник додат је комплет филмова кој и обрађују актуелне теме као што су: толеранција -нетолеранција, дечија права, људска права, демократија, медији и манипулација, животна средина, мир и безбедност у свету, визија Европе, активизам, помирење, итд. У избору филмова за сваки приручник учсствовали су и ученици четвртог разреда наше школе.
СЛОБОДНА ЗОНА –јуниор, употреба филма у настави од школске 2009/2010 је акредитован семинар. Семинар је добио акредитацију и за 2010 -2011 школску годину. Један сам од аутора приручника и едукатор.
Ово су нека од мишљења ученика о употреби филма у настави:
"Па, пре свега, приликом гледања филмова можемо боље да разумемо лекцију. Уз документарни филм се пре свега образујемо и долазимо до неких сазнања до којих не би могли да дођемо помоћу класичне наставе." - Милош Петрониојевић 3/16
"Филм да би био ефикасан у настави најпре мора да буде објективан и неутралан да би ученик могао сам да развије свој поглед на тему самог филма нпр. насиље, политика, породица, новац, итд. Такав приступ публици је најефикаснији зато што се тако долази до правог закључка. Конкретно у мом одељењу је велика већина променила мишљење после неких пројекција, јер су гледали нешто другачије од онога што им је свакодневно доступно на ТВ-у, другим рачима "ОТВОРИЛИ СУ ОЧИ". То значи да су филмови приказни на часовима имали ефекта и помогли су ученицима да развију исправно мишљење."
 "Моје мишљење о употреби филмова у наставном програму је веома позитивно, јер из те "покретне слике" можемо закључити и научити много више него из класичне наставе" - Стојанаовнћ Марко 3/13
„Глелањем филмова на часу, подстичемо себе да размишљамо на другачији начин и да схватимао градиво много лакше" - Н.Л. 3/13
"Употреба филмова у току наставе је добар потез, јер нам помаже да створимо релну слику у глави о ономе о чему говоримо. Такође је и интересантније, него на другим предметима" - Влада Обрадовић 3/13

ПРОМИШЉАЊЕ У ДЕМОКРАТИЈИ

„Лос Аиђелос И Чикаго Фондација за уставна врава, и Минесота Универзитет, већ пет година спроводе програм Промишљање у демократији у десет земаља Европе, Азије и Америке. Од септембра 2007, програм је почео да се спроводи у Србији као пилот програм, а реализују га Грађанске иницијативе". Наша школа је учествовала у овом програму од самог почетка (три године). Током овог пројекта били су укључени ученине трећег и четвртог разреда, укупно 60 ученика.
На часовима ученици су промишљали на следеhе теме: еутаназија, видео назор и малолетничко правосуђе, обавезно гласање, видео игре, насиље у породици, итд. Ученицима је било омогућсно да путем видеоконференције разговарају са својим вршњацима у Лос Анђелесу који су промишљали на исте теме. Том приликом ученици су разменили искуства о садржају и процесу промишљања,л али и упознали једни друге са својом културом.

ЗВОНИ ЗА ЕВРОПУ! ПРОЈЕКАТ ЕВРОПСКОГ ПОКРЕТА СРБИЈЕ

  Идеја пројекта је да се ученици треће и четврте године средњих школа на територији града Београда и још три града у Србији едукују кроз два циклуса тромесечног програма (први: септембар - децембар; други: март - мај ) о вредностима Европске уније, њеној структури, историји, као и о процесу придруживања, у коме се Србија тренутно налази. Наша школа је у овом пројекту од 2007.године. Након сваког завршеног циклуса предавања ученици су у обавези да одрже час у свом одељењу и на тај начин преносе своје стечсно знање о ЕУ друговима из разреда. СЕСИЈА МОДЕЛА ЕВРОПСКОГ ПАРЛАМЕНТА У периоду од 27.10. до 1.11.2009. У Копенхагену у Данској је одржана конференција Модела европског парламента земаља балтичког региона, на којој су учествовали ученици и наставници из 11 земаља Европе: Данске, Естоније, Финске, Немачке, Исланда, Литваније, Пољске, Русије, Шведске, Србије и Аустрије. Србија и Аустрија су имале статус roстујућих држава, а циљ читавог пројекта је подстицање младих на решавање актуелних проблема у њиховим срединама, упознавање младих са европским институцијама и начином њиховог функционисања. Представници наше школе су били ученик Жегарац Бојан 4/14 који је и представио нашу државу и професор социологије Весна Штрбић.

 Весна Штрбић